گلس هوشمند آینده روشنی دارد ؛

تعدیل نور از طریق آرایه های میکروشاتر و MEMS میکرو نوری می تواند صرفه جویی زیادی در انرژی ایجاد کند

ساختمان ها مسبب 40 درصد مصرف انرژی اولیه و 36 درصد کل انتشار CO2 هستند. و ، همانطور که می دانیم ، انتشار CO2 باعث گرم شدن کره زمین ، افزایش سطح دریا و تغییرات عمیق در اکوسیستم های اقیانوس می شود. جایگزینی مناطق شیشه ای ناکارآمد ساختمان ها با پنجره های هوشمند شیشه هوشمند دارای پتانسیل زیادی برای کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و کنترل دما است.

هارموت هیلمر و همکاران از دانشگاه کاسل در آلمان نشان می دهد که “در آرایه های میکرو آینه MOEMS در پنجره های هوشمند برای هدایت نور روز” ، مقاله ای که اخیراً در شماره افتتاحیه مجله میکروسیستم های نوری منتشر شده است.

هیلمر گفت: “شیشه هوشمند ما مبتنی بر میلیون ها ریز میکرو است که برای چشم غیر قابل مشاهده است و با توجه به عملکرد کاربر ، موقعیت خورشید ، روز و فصول تابش خورشید را منعکس می کند ، و یک فرمان نور شخصی در داخل ساختمان ایجاد می کند.”

smart glass

آرایه ریز میکرو در برابر باد ، تمیز کردن پنجره یا هرگونه شرایط آب و هوایی آسیب پذیر نیست زیرا در فضای بین شیشه های پنجره پر از گاز نجیب مانند آرگون یا کریپتون قرار دارد. این شیشه ها گرما خورشید را در زمستان و پیشگیری از گرمازدگی در تابستان را تأمین می کنند ، و باعث می شود نور طبیعی روز سالم ، صرفه جویی در انرژی زیاد (تا 35 درصد) ، کاهش گسترده CO2 (تا 30 درصد) و 10 درصد کاهش فولاد و بتن در ساختمانهای بلند

نور مصنوعی جدا از مشکل انرژی ، عواقب سلامتی و تندرستی نیز دارد. مطالعات مختلف روشنایی مصنوعی را به عدم تمرکز ، حساسیت زیاد به بیماری ، بیوریتم های آشفته و بی خوابی مرتبط دانسته اند. شیشه های هوشمند می توانند با بهینه سازی نور طبیعی روز در اتاق ، اتکا به نور مصنوعی را کاهش دهند.

لعاب های هوشمند مدرن در حال حاضر یا برای زمستان یا تابستان بهینه شده اند و قادر به اطمینان از عملکرد صرفه جویی در انرژی در طول سال نیستند. نیاز به یک فناوری هوشمند و اتوماتیک وجود دارد که بتواند به آب و هوای محلی (روز ، فصل) واکنش نشان دهد ، از نور خورشید استفاده کند ، نور و دما را تنظیم کند و انرژی قابل توجهی را ذخیره کند.

آرایه های میکرو آینه MEMS محققان در داخل لعاب عایق قرار گرفته و توسط یک سیستم کنترل الکترونیکی کار می کنند. جهت گیری آینه ها توسط ولتاژ بین الکترودهای مربوطه کنترل می شود. حسگرهای حرکت در اتاق تعداد ، موقعیت و حرکت کاربران را در اتاق تشخیص می دهند.

نتایج شامل سرعت عمل بسیار بالاتر در محدوده زیر ms ، مصرف برق 40 برابر کمتر از مفاهیم کریستال الکتروکرومیک یا مایع ، بازتاب به جای جذب و خنثی شدن رنگ است. آزمایشات پیری سریع ساختار ریز میرور برای بررسی قابلیت اطمینان انجام شد و پایداری ، استحکام و طول عمر آرایه های ریز آینه را نشان داد.

و با نتایج مثبتی از این دست ، فواید این شیشه هوشمند کاملاً واضح است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *